Saturday, July 18, 2009

Aku Sebuah Laptop

Meja laptop kt Uma Sewa Anggerik

Tuanku bernama Izwan, dan menjadi hak miliknya pada awal sem 2 Tamhidi. Sejak aku mempunyai pemilik, aku telah diformat sebanyak 4 kali, bnyak tu beb.. Sume disebabkn serangan virus yg dilaknat, masyaAllah..
Function utama aku kpd tuanku ialah 1st tok bermain game tp tyme Tamhidi dulu je la. Tuanku seke game racing x kesah la race krete, moto or whtever. Dgr2 dy nk jd car racer in the future, haha...
Aku juga telah dijadikan barang wakaf kpd shbat2nya yg len, prnh dulu aku diletakkn di bilik Shukri, sahabatku ntah brape lama tanpa memikirkan keselamatanku, tyme tuanku nk amek tgk2 space hardisc dh full giler, cite2 je la yg diisi.. Hanya Allah je yg tau perasaanku ketika tu, nk arapkan tuanku, heh jgn arap.. Arap2 dia dh sedar tok mnjaga hartanya sendiri.


Akhir sekali, aku telah dinobatkan sebagai penternak virus yg berjaya... Tuanku amat mgutamakn aku sbenarnya contoh tiap kali aku diserang virus, dia trus antr g servis kt kdai, syng gak tuanku. Aku pn x tau mana silapku, sejak dulu lg aku menggunakan Anti-virus Kaspersky 7.0, tp cm not enought protection je, tensen gak kadang2..
Brita latest ni, setelah sebulan aku x leh function properly, mslh keyboard la, mouse la, screen la, then tuanku telah antr servis kt Akasia, melayang la RM60... Bek bli bku kn, lg faedah, haha..


Moral valuenya, belajarlah menjaga laptop anda, bkn skt cost tok setiap mmbaik pulih, haha

7 comments:

  1. tau xpe..ni kete pn nk wt wakaf gak..
    wan de game racing??nak..hehe

    ReplyDelete
  2. Dulu ada, tp mna ntah ilang..
    Mmber2 pnjam cd then x pulang blk.
    Klu nk bli sndiri la woi, opsss

    ReplyDelete
  3. heheh.blja la format lptop sndr.save duet cket.
    utk mslh virus,gne la OS yg best.linux kew.no more viruses problem!

    ReplyDelete
  4. to faiz :Owh faiz ye, stakt ni ntah brape rmai mmber aku bernama 'faiz', hehe..
    Faiz mne?
    to tqa :Mals nk frmat sndiri,, OS tu pe?

    ReplyDelete
  5. Aku amek java je, bkn advance java..
    Mmg r x tau, hehe

    ReplyDelete